Kalite

Yayın Tarihi | 15 July 2024, Monday

KBYS
Birim Kalite Komisyonu
Birim Kalite Komisyon Üyeleri

Birim Kalite Komisyonu Başkanı
Prof. Dr. Hale SEÇİLMİŞ CANBAY


Birim Kalite Komisyonu Üyeleri
Prof. Dr. Celaleddin ŞENÇİMEN
Prof. Dr. Ayça POLAT BECKS
Doç. Dr. Mustafa ÖZTOP
Doç. Dr. Siğnem ÖNEY BİROL
Doç. Dr. Hakan YILMAZ
Dr. Öğr. Üyesi Şükrü ÜNAR
Dr. Öğr. Üyesi Güngör GÖÇER
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa UTLU
Dr. Öğr. Üyesi Emine GÜLER
Arş. Gör. Alperen ÖZDEMİR
Halil ÖZ (Fakülte sekreteri)
Fatema ZARZOUR (Öğrenci temsilcisi)
Esin İNCÜCÜK (Öğrenci temsilcisi)
Mert BADUR (Öğrenci temsilcisi)

Kalite Komisyonu Üyelerinin Görevleri

(1) Fakülte stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idarî hizmetlerinin değerlendirilmesi ve kalitesinin geliştirilmesi ile ilgili kurumun iç ve dış kalite güvence sistemini kurmak, kurumsal göstergeleri tespit etmek ve bu kapsamda yapılacak çalışmaları Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından belirlenen usul ve esaslar doğrultusunda yürütmek ve bu çalışmaları fakülte yönetim onayına sunmak,
(2) İç değerlendirme çalışmalarını yürütmek ve kurumsal değerlendirme ve kalite geliştirme çalışmalarının sonuçlarını içeren yıllık kurumsal değerlendirme raporunu hazırlamak ve senatoya sunmak, onaylanan yıllık kurumsal değerlendirme raporunu Üniversite’nin internet sayfasında kamuoyuna duyurmak,
(3) Dış değerlendirme sürecinde gerekli hazırlıkları yapmak, Yükseköğretim Kalite Kurulu ile dış değerlendirici kurumlara her türlü desteği vermek,
(4) Her yıl periyodik olarak, bir sonraki takvim yılı başına kadar, kendi yıllık iç değerlendirme raporunu, periyodik gözden geçirme sonuçlarını dikkate alarak, bir sonraki takvim yılı için iş takvimini, iyileştirme eylem planlarını oluşturmak ve yürütmek,
(5) Çalışmalarında ve raporlamalarında fakülte düzeyinde standardı sağlamak için bölümlerden gelen verileri raporlaştırmak,
(6) İç ve dış değerlendirme raporlarında ortaya çıkan ve iyileştirmeye ihtiyaç duyulan alanlarla ilgili iyileştirme çalışmaları yapmaktır.

Mevzuat (245Kb)

Kalite Yönetim Sistemi Döngüsü
Kalite Güvence Sistemi PUKÖ Döngüsü
İş Akış Şemaları ve Görev Tanımları
İş Akış Şemaları
Kurul, Koordinatörlük ve Komisyonlar
Kalite Güvencesi Sistemi
Stratejik Amaçlar

Fakültemiz kalite güvencesi sistemi kapsamında, Üniversitemizin 2022-2026 Stratejik Planı ile uyumlu olarak insan kaynaklarının, fiziki mekânların ve eğitim ortamlarının fakülte misyonumuzu ve vizyonumuzu gerçekleştirmeye yönelik verimli ve etkili bir şekilde kullanımını hedeflemektedir. 

İç Kalite Güvencesi

Fakültemizde kalite güvencesi sistemiyle ilgili çalışmalar, Üniversitemiz https://kalite.mehmetakif.edu.tr adresinde belirtilen hedeflere uyumlu olarak, Anabilim Dalı Başkanlarımız, Kurul-Koordinatörlüklerimiz ve Birim Kalite Komisyonumuz tarafından eş güdümlü olarak yürütülmektedir. Kalite güvence sistemi kapsamında fakültemiz akademik birimlerinin eğitim ve öğretim faaliyetleri dönemlik öğrenci geri bildirimleriyle değerlendirilmekte ve bu değerlendirme sonuçları kapsamında kalitenin arttırılmasına ilişkin konular gözden geçirilmektedir. Üniversitemizin yıl içerisinde gönderdiği bölüm-birim değerlendirmeleri de ayrıca Anabilim Dalı Başkanlıklarımız tarafından değerlendirilmektedir.

Öğrencilerimiz,  ÖDEMER (Öğrenci Destek Merkezi) aracılığıyla taleplerini ve şikâyetlerini bize ulaştırabilmektedir (ÖDEMER). Fakültemiz akademik birimlerinin eğitim ve öğretim süreçlerine ilişkin faaliyetleri Uzaktan Eğitim Merkezi aracılığıyla kontrol edilmektedir. UZEM’den sorumlu birim yetkililerimiz, eğitim ve öğretim kalitesini olumlu etkileyecek uygulamalar veya süreçte eğitimde yaşanan aksaklıklar olması durumunda, fakültemiz akademik personelinin tamamının üye olduğu sosyal ağ grubundan anlık bilgilendirmekte ve gerekli destek sağlamaktadır.

Uluslararasılaşma
Anlaşmalarımız

Fakültemiz yapmış olduğu ulusal ve uluslararası protokoller aracılığıyla öğrenci öğrenim hareketliliğine katkı sağlamaktadır. Erasmus+ ve Mevlana anlaşmaları gereği öğrencilerimiz farklı ülkelerde eğitim öğretim görme imkanına sahip olmakta ve kendilerini küresel anlamda geliştirmektedirler. Fakültemiz Erasmus+ İkili Anlaşmaları için tıklayınız.

Diploma Eki

Diploma ekinde, mezuniyet tarihi, diploma numarası, alınan derecenin düzeyi, içeriği ve kullanım alanları, Üniversitenin eğitim-öğretim ve değerlendirme esasları ile ulusal eğitim sistemi hakkında bilgiler yer alır. Diploma eki; Avrupa Komisyonu, Avrupa Konseyi ve UNESCO/CEPES tarafından geliştirilen bir model temel alınarak Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından Öğrenci İşleri Bilgi İşletim Sistemine göre elektronik ortamda hazırlanır ve Öğrenci İşleri Daire Başkanı tarafından e-imza/ıslak imza ile imzalanır. 

AKTS

Fakültemiz akademik birimlerinde yürütülen lisans programlarının eğitim ve öğretim amaçları ve program çıktıları “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)” içerisinde değerlendirilmekte ve ayrıca alana özgü yeterlilikler de göz önünde bulundurulmaktadır. Eğitim öğretim programları, “Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlikler Çerçevesi” kapsamında geliştirilmiş olan TYYÇ ile belirlenen hedeflere göre yapılmaktadır. Örneğin; ders kredileri, “Türkiye Yükseköğretim Yeterlikleri Çerçevesi'nde belirlenen ve program bazında öngörülen bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılmasına dayalı öğrenci iş yükü esas alınarak kredilendirilmekte ve eğitim öğretim programları, dönem başına 30 AKTS olarak uygulanmaktadır. Lisans programlarının bulunduğu akademik birimler hakkında detaylı bilgiye https://obs.mehmetakif.edu.tr/oibs/bologna/ adresinden ulaşılmaktadır.  Programların TYYÇ ilişkisine https://obs.mehmetakif.edu.tr/oibs/bologna/ adresinden ulaşılabilmektedir.

 

Fakültemizde yürütülen eğitim ve öğretim faaliyetlerinde öğrenci iş yüküne dayalı tasarım, YÖKAK ve AKTS dikkate alınarak belirlenmektedir. Fakültemizde AKTS hesaplanmasında, 30 AKTS 1 yarıyıllık iş yüküne, 60 AKTS 1 yıllık iş yüküne, 1 AKTS = 25–30 saatlik iş yüküne karşılık gelmektedir. Programların eğitim amaçları ve program çıktıları öğrenim sürecinde öğrencinin program çıktılarına dayalı öğreneceklerini ölçülebilir biçimde sunmak üzere planlanmaktadır. Öğrenci iş yükünün belirlenmesinde öğrencinin hedeflenen öğrenme kazanımlarına ulaşabilmek için dersle ilgili olarak yaptığı derslik içi ve derslik dışı çalışmalar ve sınavlar dikkate alınmaktadır. İş yükü üzerinden belirlenen AKTS’ler kamuoyuna açık olarak üniversitemiz resmi web sayfasında yer alan “AKTS Bilgi Paketi” adı altında, https://obs.mehmetakif.edu.tr/oibs/bologna/ adresinde Fakültemizin akademik birimlerine ait alt başlıklarda duyurulmaktadır. 

 

Fakültemiz tüm akademik birimlerinde Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) çalışmaları devam etmektedir (https://obs.mehmetakif.edu.tr/oibs/bologna/). Ayrıca fakültemiz yapmış olduğu ulusal ve uluslararası protokoller aracılığıyla öğrenci öğrenim hareketliliğine katkı sağlamaktadır